آموزش ابتدایی ناشنوایان

Tuesday, September 7, 2010

شما بگویید با مجتبی چگونه رفتار کنم؟

سلام
3 ماه دیگر مدارس شروع میشن و من حسابی به فکر افتادم که از الان برنامه ریزی کنم برای دانش آموزانم و برای تدریس !
مخصوصا پایه دوم ناشنوا که امسال قراره کتاب هاشون تغییر کنه و از این به بعد بجای کتاب های ویژه شنوایی کتاب های عادی تدریس میشه وکار من به مراتب سخت تر از گذشته میشه!
ولی چیزی که الان ذهنم رو به خودش مشغول کرده کنترل رفتار بچه هاست و در واقع فعلا به مقوله تربیت دانش آموزانم فکر می کنم.
در سالی که گذشت بعضی از دانش آموزان من رفتارهای خاصی داشتند که واقعا کنار آمدن با آن رفتارها برایم مشکل بود واین نقطه ضعف من بود وآنجا که از پس رفتار دانش آموزانم برنمی آمدم مجبور می شدم از تنبیه استفاده کنم!
بزرگترین مشکل من یکی از دانش آموزانم به نام مجتبی بود!
مجتبی قرار است سال آینده در پایه سوم تحصیل کند و مسلما من هم معلم او خواهم بود.
مجتبی دانش آموز بسیار باهوش و درس خوانی ست واگرچه کسی از لحاظ درسی او را حمایت نمی کند و مادر پیری دارد اما با این وجود هم درسخوان است وهم باهوش!
اما بسیار قلدر است و به همه زور می گوید!
مثلا او برای بچه ها مشخص میکند که کجا بنشینند ، با چه کسی قهر کنند و با چه کسی حرف بزنند. به آنها دستور می دهد که بنویسند یا ننویسند و در صورتی که از او سرپیچی کنند آنها را دعوا می کند و یا آنها را تهدید می کند!
و خلاصه اگر روزی او نخواهد درس خواند همه را تحریک می کند که درس نخوانند وکلاس را تعطیل می کند و واقعا با هیچ ترفندی نمی توانم او را راضی کنم که با من راه بیاید.
از آنجایی که مجتبی شاگرد زرنگی ست خیلی زود تکالیفش را نجام می دهد و شروع به آزار واذیت دیگران می کند.
در کلاس من بدلیل حضور مجتبی تحت هیچ شرایطی رقابت امکان پذیر نیست چون در صورتی که کسی از او جلو بزند آنها را دعوا می کند و همان موقع تمام کتاب هایش را از کیف در می آرد و وسط کلاس می اندازد....
این ها قسمتی از رفتارهای مجتبی ست! شما بگویید با این دانش آموز چگونه باید تا کرد؟


No comments:

Post a Comment